Patrocinado por

La Iglesia respalda el tramo de Vilalba a Betanzos dentro del Camiño Norte

d. vázquez BETANZOS / LA VOZ

VEN A GALICIA

Cesar delgado

La alcaldesa se reúne mañana con el canónigo compostelano y seis regidores

08 oct 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El Camiño Norte Orixinal se reivindica con parada en Betanzos y esta propuesta será respaldada por la Iglesia es un acto que se desarrollará mañana en la Ciudad de los Caballeros. Allí están convocados los alcaldes de Xermade, Guitiriz, Aranga, Monfero, Irixoa y Paderne por la regidora brigantina, María Barral, para una reunión sobre el tramo Vilalba-Betanzos. Al acto asistirá el coengo, anterior deán de la catedral de Santiago y director de la Oficina do Peregrino, Segundo Leonardo Pérez López, que hará público el apoyo de la Iglesia a este reconocimiento.

Desde el Concello brigantino remarcan que «trátase dun paso previo a poder solicitar ao Xacobeo que inclúa este tramo nos seus mapas de peregrinación».

Un grupo de vecinos encabezados por el archivero-bibliotecario y director del Museo das Mariñas y del Anuario Brigantino, Alfredo Erias, emprendió una campaña para que sea «recoñecido como tramo integrante do Camiño Norte Orixinal». La regidora avanza que quieren que «coa petición do Concello, xustificada documentalmente, e as reivindicacións do colectivo veciñal, agora a Xunta teña en conta este tramo e que, dunha vez por todas -tras anos de espera desde que Betanzos solicitouno por primeira vez en 2009 e logo en pleno en 2013- se inclúa nos mapas de peregrinación o tramo entre Vilalba e Betanzos dentro do Camiño do Cantábrico». Barral remarca que no pretenden que sea entendido como una cuestión política o de confrontación entre Administraciones sino que se trata de «pedir, en base a estudos realizados, algo que entendemos que para Betanzos é importante porque duplicaría os roteiros xacobeos e incrementaría, por tanto, o número de peregrinos na nosa cidade».

Destacó la labor de investigación llevada a cabo por Eiras para justificar esta petición y recuerda que es apoyada por «destacados políticos betanceiros como Antolín Sánchez Presedo ou Jaime Pita». Barral puntualiza que si bien el número de peregrinos aumentó en los últimos años con el Camino Inglés, excepto el año pasado debido a la pandemia, «a sinalización nos mapas oficiais deste roteiro posibilitaría a chegada de máis visitantes á cidade».

Doce años sin respuesta

La solicitud de este reconocimiento había sido trasladada, tras ser aprobada en el pleno municipal, en el 2009 y en el 2013, pero todavía «non hai comunicación algunha por parte da Administración autonómica», comenta la regidora. El Concello considera «incomprensible» que los mapas xacobeos no recojan el Camino de Vilalba a Betanzos teniendo en cuenta que existe documentos históricos que certifican esa ruta. «A Betanzos chegaban na Idade Media tres camiños, dous costeiros (un desde Sada e outro desde Ferrol) e o Camiño do Cantábrico, desde Ribadeo, pasando por Vilalba, sobre unha vía romana. O costeiro de Ferrol, chamado do Camiño Inglés, e o da costa Cantábrica uníanse no santuario da nosa Señora ou dos Remedios, na entrada a Betanzos. É máis, como consecuencia de ser Betanzos paso de varios camiños xacobeos construíronse a igrexa gótica (sobre unha románica) de Santiago, a matriz dá cidade, e diversos hospitais de peregrinos ao longo dá súa historia», explican.